Mamma ledig, ja visst!!!

Igår var det full rulle hela dagen....vaknar, eller snarare blir väckt kl 05:00....härligt tänker jag (NOT), kryper upp ur sängen för tröttheten är så enorm. Sätter på tvn till T och går ner och gör välling....från övervåningen hörs skrik (inte T skrik utan barn skrik), härligt grabbarna grus är vakna...piiip, vällingen är klar, halv springer upp för trappan med vällingen i högsta hugg. Ger den till T och skyndar sedan in till de andra två....vem ska jag börja amma??? Vem skriker minst??? Nej det här går inte, ner igen och gör ersättning...(mycket barnskrik från övervåningen)...erättningen klar...springer åter igen uppför trappan. T är klar med vällingen och nöjd framför tvn....lägger mig ner och ammar ena sammtidigt som jag ger ersättning till den andra....äntligen tyst och alla är nöjda för en stund. Båda somnar och jag kan gå till T och ge honom min tid. Byta om på T och förbereda honom inför förskolan....går ner och äter frukost tillsammans...tiden är knapp...(barnskrik från övervåningen)...medans T äter sin smörgås springer jag för tredje gången upp för trappan för att sätta i napparna...skönt, nöjda igen. Ner till T tvätta händer och ta med honom upp för att klä brorsorna. Ner med alla tre, H och E i vagnen och på med skor och jacka på T...äntligen alla klara och i tid :)...nej vad är d som luktar....inte sant, H har bajsat ner sig...upp igen och bada honom i handfatet och på med nya fråcha kläder och bara 10 minuter sen. Nu äntligen kan vi gå till förskolan. Lämnar T utan problem.......återkommer snart med skrivandet....många skrikande barn nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0