Ett ljus i mörkret!

Ni kan inte gissa vem som ringde mig igår??? Nej det kan ni inte!!!
En man vid namn Alf Widmark som jobbar som enhetschef på socialen och har hand om familje ärenden. Vi kände oss tvungna att gå vidare med vår dispens ansökan för Theo, eftersom värmdö kommun struntade i oss. Så då kontaktade vi både Soc och bvc psykologen för intyg till vidare ansökan om dispens.
Vi har verligen kämpat för att få den här dispensen, då betalningen kom igår och det känns så underbart att jag inte kan beskriva med ord. Iallafall så fick jag berätta hur vi har det och hur vi vill ha det.....och efter det avslutar Alf samtalet med att säga "nu ska jag ordna så att Theo får utökad tid på förskolan", inte nu ska jag försöka utan nu ska....så underbar människa¨, trevlig och bestämd :)

Efter 3-4 timmar ringer förskolechefen upp mig och berättar att den sociala enheten för familjeärenden bestämmt att Theo nu är berättigad heltid på förskolan :) gissa om jag grät!!! Förstår ni vilken räddning....Alf "I LOVE YOU", du förstår nog inte vad du gjort för våran familj. Ett STORT tack till dig och du kan även få en kram :)
Känns sååååååååååååå sköööönt, vill bara skrika av lycka....aaaaaaaaahhhhhhhhhoooooooooooooooooouuuuuuuuujjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....lycka är när man slipper kämpa själv och när andra även kämpar för någon annans lycka och överlevnad! Åter igen TACK!!!

En glad kille som kommer få mer tid med sina vänner på fsk

Kommentarer
Postat av: Anonym

HÄLIGt karin!! gud så skönt! att man ska behöva slåss som en galning för att folk ska fatta. inte klokt! men skönt att ni inte gav upp!

2008-09-16 @ 18:20:50
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Emmy

bodysuiten haar jag beeställt här:



http://www.funkybaby.se/smafolk-heldrakt-med-grodor-orange-p-991.html



REA på den också nu :P

2008-09-17 @ 19:46:39
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Johanna

om du vill kan jag krama Affe, jag känner nämligen honom jättebra! =) Han e bäst!

2008-09-23 @ 14:45:16
URL: http://privatasvenssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0