Paus!

Nu var det länge sen jag skrev men det har varit så mycket sjukdomar här nu ett bra tag så orken, tiden och lusten har inte funnits där.
Först var Theo hostig och febrig 3 dagar och gick bara till fsk torsdagen och fredagen...då det självklart börjat gå vinterkräk sjukan där. Så på söndags kvällen spydde Theo 1 gång...vilket förklarar att han knappt åt något under hela helgen. Dåligt samvete fick vi då han kräktes då vi tjatat på honom om maten hela tiden.
Alltså blev han hemma på måndagen men inget mer kräk, så kom kvällen och jag började känna mig dålig. Ja, självklart så hade även jag blivigt smittad :-( blev en förfärlig natt. På tisdagen tog min D med sig Theo och Elliot till sitt jobb så jag skulle få andas ut och vila lite extra (Hugo sov som en stock). Theo skulle alltså till fsk trodde jag ända tills min D ringde och berättade att Theo totalt bajsat ner sig och det var som vatten....jaha alltså inte fsk idag heller. Alla barnen hemma och även min D så jag fick tid att vila. På eftermiddagen spydde Theo 2 gånger så ingen fsk på onsdagen heller.
På onsdagen mådde jag bra och Theo oxå trodde vi tills på eftermiddagen då han spydde igen. Alltså blev han då hemma torsdagen med men då han inte varit på fsk på väldigt länge kan jag meddela att han klättrade på väggarna.
Torsdagen mådde han bra och fick tillbaka aptiten...min D blev tyvärr tvungen att jobba och kom inte hem fören eftermiddagen då jag trodde att jag skulle få avlastning....men NEJ min D började må jätte dåligt och även han åkt på kräk sjukan. Så jag packade alla våra väskor med kläder, leksaker,barnmat och mediciner. Satte alla barnen i bilen och begav oss till min far då jag kände att min D skulle få lugn och ro, få hjälp och avlastning och att Hugo och Elliot skulle slippa en tredje prövning då dom hittils klarat sig.
Självklart hamnade vi i dom där jä.la köerna...brukar ta ca en och en halv timme till min far men nu tog det 3 timmar, gissa om barnen var glada?!

Nu har vi haft en härlig helg med julfirande hos barnens farmor och farfar och en dag med massa städning! Imorgon ska Theo förhoppningsvis gå till fsk....peppar peppar!!! Imorgon kommer även min mamma och då blir det lite avlastning, hon stannar till tisdag då det är min D sista dag innan ledigheten:-)

En riktigt god jul till er alla, ta hand om varandra!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0