Nytt år!

Ja så har då både julen och nyår passerat! Vi hade en lugn och stillsam julafton här hemma som vi firade med min pappa och två av minabröder. Det vart mycket god mat, god dryck, massa bus, många klappar (trotts att vi inte skulle köpa så många) och självklart massa kortspel och lite sura miner (från dom som förlorade).
På annandagen åkte hela familjen till barnens farmor och farfar uppe i järvsö. När vi kom dit var det - 10 grader och enormt mycket snö....alltså en riktig vinter, hur mysigt som helst. Där tillbringade vi 4 härliga dagar med många skratt, trevligt sällskap och enormt mycket avlastning...så TACK så mycket för all hjälp, vi är väldigt tacksamma. Därefter bar det hem till far för en snabb visit. Kom dit på tisdagen och åkte hem sent på nyårs kvällen, var hemma precis innan tolv slaget. På nyårs morgonen packade vi våra väskor och tog oss ut för att grilla korv och åka skridskor (nyinköpta). Förväntningarna från min sida var enorma då jag inte åkt på så väldigt länge...har ju varit gravid typ 2 år i sträck :-) Så med världens självförtroende snörade jag på mig grillorna. Vill bara nämna att som barn åkte vi skridskor jämt och jag var alltid jätte duktig och ramlade aldrig. Så då tror man ju att det sitter i ryggraden och är lika duktig som man alltid varit. Men OJ så fel jag hade...visst, jag ramlade inte men hallå hur såg det ut?! Fick kommentaren av min bror "hej bambi" antar att den inte var ett så bra betyg. Efter en stund gick det bättre så ökade tempot och åkte några vändor....sen var jag helt slut och fick snöra av. Min kondition är inte vad den brukar vara, men fick konstigt nog ingen träningsvärk!

Nu är vi åter hemma och det känns så skönt, borta bra men hemma bäst!
God fortsättning till er alla!

  

Självklart kom tomten även hem till oss, då vi har otroligt snälla barn. Å Theo var inte rädd det minsta utan hjälpte tomten med klapparna!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh så mysigt med korv och griller!! Kommer snart hem och kommer la som vanligt förbi på en fika då? Massor av kramar till er!!!

2009-01-02 @ 22:45:28
Postat av: Karin

Du är såå välkommen, vi saknar dig massor!

2009-01-04 @ 07:19:57
URL: http://karinohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0